Foreningen Bornholmtunnel rummer i dag kun 104 betalende medlemmer, der netop arbejder for, at vi kan drømme stort og skabe en tunnel mellem Bornholm og Sverige. De fleste andre på Bornholm trækker nok på skuldrene og tænker, at projektet er urealistisk. Men ud fra de færøske priser på tunneller, vil en tunnel fra Klemensker til Simrishamn ifølge foreningen kun koste seks til otte milliarder kroner at bygge. Det er et kæmpe beløb med bornholmske øjne men langt lavere end både prisen på Storebæltsbroens til 26 milliarder og Øresundsbron til 24 milliarder i 2019 priser.
I dag betaler staten 375 millioner hvert år til Bornholmslinjen for at sørge for færgedriften. Den støtte ville blive overflødig, hvis vi får en tunnel. I stedet kunne man bruge den til at finansiere en sådan forbindelse.
En tunnel koster altså bare, hvad der svarer til 16-21 års færgedrift og har en levetid på mere end 21 år. Tunellen vil ligesom Storebælt og Øresund kunne have fine billetindtægter, der kunne dække både drift og en del af investeringen. Derfor er det en fremragende ide at arbejde videre for en tunnelforbindelse mellem Bornholm og Sverige.