Derfor introducerer vi el-udsigten

Derfor introducerer vi el-udsigten
KOMMENTAR | ABONNENT | 14. NOV 2023 • 15:30
Af:
Claus M. Andersen
adm. direktør i Bornholms Energi & Forsyning
KOMMENTAR | ABONNENT
14. NOV 2023 • 15:30

Bornholms Energi og Forsyning forklarer det nye inititativ i Tidende.

Måske har du allerede lagt mærke til El-udsigten her i Tidende?

Bornholms Energi og Forsyning vil de næste seks måneder indrykke vores el-udsigt i Tidende for at give alle bornholmere et godt overblik over elprisen – hver dag og time for time. El-udsigten kan ses både online og i den trykte avis.

Hvornår er elprisen lav? Hvad kan jeg selv gøre for at spare eller flytte mit forbrug? Hvorfor stiger priserne om aftenen? Hvornår er det billigst at oplade min elbil? Alle disse spørgsmål – og mange flere - får vi dagligt i vores kundeservice. Selvom interessen for elprisen er løjet lidt af oven på energikrisen, er den stadig stor, og vi oplever, at mange har en oprigtig interesse i at optimere sit elforbrug. Derfor har vi skabt el-udsigten.

El-udsigten viser elprisen time for time i tidsrummet 06.00-05.00, og vi opdaterer hver dag kl. 14.00 (fredag sker opdateringen kl. 13.00). Sammen med dagens priser kommer vi også med konkrete sparetips og anbefalinger til, hvad du selv kan gøre for at spare og optimere dit elforbrug for eksempel hvornår det bedst betaler sig at sætte vaske- og opvaskemaskinen i gang.

I el-udsigten kan du også altid se, hvad prisen er sammensat af, det vil sige selve elprisen, afgifter til staten og net-tariffen til Trefor El-net Øst, der er det beløb, du betaler for at få transporteret din el i elnettet.

Dit forbrug smitter af på den grønne omstilling

Billig el er som regel lig med grøn el. Både du, klimaet og Bornholm vinder, når du går efter den billige el, for når prisen er lav, er det oftest grøn elektricitet, der kommer fra vedvarende energikilder som vindmøller og solceller, og derfor har en lavere udledning af CO2.

Mange bornholmere har allerede en variabel elpris i dag og kan med fordel kaste et blik på el-udsigten fra i dag. Har du derimod vores produkt, hvor prisen fastsættes et kvartal ad gangen, vil det kræve et skifte, for at du også med gevinst kan optimere dit forbrug, og der kan være penge at spare på elregningen, når du bruger el på de rigtige tidspunkter.

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice for en konkret snak om, hvad der er den rigtige løsning for dig.

Mere info på beof.dk

Når du ser nærmere på el-udsigten her i Tidende, så skal du vide, at dagens sparetip kun er ét ud af mange. På beof.dk har vi samlet endnu flere tips og tricks til, hvordan du kan optimere dit elforbrug.

Jeg håber, du vil nyde el-udsigten. Den er grøn og flot.