Den ældre generation spiser ikke take away

Den ældre generation spiser ikke take away
Arkivfoto: Jacob Jepsen
| ABONNENT | 29. APR 2020 • 15:47
Af:
laeserbrevsskribent
| ABONNENT
29. APR 2020 • 15:47
LÆSERBREV
I vores lille samfund ser vi en tydelig tendens til, at der appelleres til os alle om at handle lokalt, købe mere og blandt andet konvertere restaurationsbesøgene til køb af take away menuer.

Nu er det altså bare sådan, at den store gruppe jeg repræsenterer, nemlig de ældre, slet ikke har råd til at medvirke i dette forbrugsræs.

Vi går ikke oftere ud at spiser på restauranter, fordi der er krise i erhvervslivet og i Danmark. Og vi køber derfor heller ikke flere take away-måltider, bare fordi vi skal støtte restauranterne.

Vi har nok i at understøtte os selv og lave vores mad derhjemme, som vi plejer.

At få pengene til at slå til måned efter måned er ofte en kamp i sig selv. Ingen husker efterhånden, hvornår pensionisternes løn sidst er steget? Nethandlen er efter min opfattelse slet ikke noget, der bruges af den ældre generation?

I øvrigt tror jeg nok at netop de ældre, er de mest trofaste til at handle lokalt?

Det er vist kun børnefamilier der hver, eller hver anden uge, kører ind til de store byer og handler stort ind i de tyske butikskæder eller i indkøbscentrene. Så når hverdagene langsomt kommer igen, og alt atter bliver normalt, har der såmænd ikke været den store forskel på de ældres og enliges hverdage.

Danny Christensen, kredsformand for Danske Seniorer
Nørregade 42, Allinge