De overlevende, som måske misundte de døde, kunne, måske for over tusind år siden, have enedes om denne formulering; altså, du skal elske dine fjender, etc…. - Jesus nævnte intet om, hvor hans egentlige hjem var/er.
Min fantasi vedrørende lige dette lader mig komme langt ud “ad tangenten”: en klode, som vi endnu ikke har opdaget! - or eksempel en tro kopi af vores jord, i samme kredsløb om Solen, blot 180° forskudt.
Min deraf udledte spekulation angående de for tiden hyppigt optrædende UFOer (runde eller trekantede). Mon de fredeligt afviklede besøg tjener til at tjekke, om vi har fået noget praktisk ud af netop bjergprædiken?
Samme (min) fantasi siger mig at afstandene til Sirius og Proxima er så kolonorme, at UFOer derfra måtte bevæge sig sindssvagt hurtigt for at komme her, rejse hjem, komme her igen og så videre.
Jeg prøver bare at “give bolden op”, ikke andet. Og i denne genre er der ikke tabu mod at udtale sig; det er der, mærkeligt nok andre steder - vedrørende tyngdekraftens årsag!