Misforstå mig ikke – som lovgivningen er, så har Bornholm opfyldt den! Man har opfyldt halvandet af de tre kriterier. Der kommer sammenhængende natur, måske lidt mere biodiversitet og ingen kvælstofreduktion til vores døde Østersø – derudover ’generer’ man det industrielle landbrug mindst muligt.
Turist- eller naturprojekt?
Jeg kan se mange gode elementer i Bornholms Højland, men hvis man er en lille smule kynisk, så kommer man vel ikke udenom, at det mere er et turist- og oplevelsesprojekt end det er et egentligt natur- og miljøprojekt.