Befri hundene!

SYNSPUNKT | DEBAT | 26. MAJ • 15:30
Af:
Trunta Olsen
gravhund
SYNSPUNKT | DEBAT | 26. MAJ • 15:30

Trunta mener, at indhegnede 'hundelufter-områder' er et fantastisk tiltag, som bør udbygges.

Forleden var jeg hos dyrlægen - uf! - men de var søde, og jeg opførte mig pænt.

Som belønning fik jeg desværre ikke guf, men derimod en tur i det indhegnede 'hundelufter-område' i Nordskoven - fantastisk! Her måtte jeg løbe rundt uden snor, kunne snuse til dufte, som vi ikke har i Tejn, opdage 'visitkort' fra andre hunde og mange andre ting.

Jeg kunne endda lokke min menneske-mor med på en tur langs hegnet, selvom hun egentlig var for udmattet.

Livskvalitet

Min tobenede han taler hele tiden om, at både kommunen og Naturstyrelsen mangler penge til alle de ting, som de skal lave.

Her vil jeg blot bjæffe, at hundelufterindhegninger - så vidt jeg ved - er en ret bllig måde at øge livskvaliteten for os hunde - og jeg tror faktisk også, at de er med til at give glæde til vores tobenede mennesker, fordi når vi er glade, så bliver de tobenede også glade - og omvendt.

Det her er en af den gode cirkler, som vistnok er ret billige at opføre. Lad os få flere af dem!

Trunta Olsen er en 7-årig gravhund, der bor i Tejn. Hun kommenterer ind i mellem verden set fra et gravhundeperspektiv. Hun får lidt hjælp med tastaturet fra debatredaktøren.

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT