Processen frem mod den nye køreplan har åbenlyst været helt umuligt tilrettelagt fra BATs side.
De har ikke har kunnet gennemføre en trafiktælling. De har helt åbenlyst valgt ikke at inddrage deres egne chaufførers store viden om passagertal, rutenettet og kritiske punkter og så videre i udarbejdelsen af de nye ruter og køreplaner. Hvis de havde, så ville chaufførerne have sagt, at man ikke kunne fjerne den gamle rute 2, der ankom til Campus lige før 8.30 uden at lave et alternativ, da det var en meget benyttet ankomst. Men den viden ignorerede ledelsen.
Da de nye køreplaner skulle i høring hos ”brugerne”, så indkaldte BAT til et møde, hvor de holdt en fremlæggelse. Her præsenterede de køreplanerne scrollet op og ned på en skærm uden at udlevere køreplanerne til deltagerne. Det er ikke en reel brugerhøring, som Enhedslisten også fremhævede ved det kommunalbestyrelsesmøde, hvor køreplanerne officielt skulle godkendes. Enhedslisten fremførte også det underlige i BATs valg med lade at to busser køre lige efter hinanden til Sandvig, inden de sammen med Jonna Nielsen - som de eneste - stemte imod det makværk, som den nye køreplan repræsenterer.
Hvordan kunne kommunalbestyrelsen dog godkende sådan et makværk?
Fremadrettet