Afsluttende bemærkninger om mørket og tyngden

SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 14. oktober 2024 • 19:00
Af:
Johannes Thuneberg
Klemensker
SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 14. oktober 2024 • 19:00

Skribenten opsummerer sine indlæg.

Jeg er enkemand og har arbejdet ret intenst i et par år på at bevise, at teorien om tyngdens årsag, som fremsat i halvfemserne af Arne Gabs (1921-2004), er helt korrekt opfattet; nemlig at mørket er et stof og trykker overalt i universet (som luften, i alle retninger samtidigt).

Siden min kone døde i februar i år, så gik jeg til yderligheder, så stuen her blev (og stadig er) en rodebutik. Jeg måtte opgive den bevisførelse.

Da jeg derefter tænkte en smule mere nøgternt, så gik det op for mig, at jeg i stedet for skulle have brugt tiden til at tænke mindre ensrettet.

Samtale med mig selv

(Jeg skildrer lige min snak med mig selv): hør lige her, nu går du vel rundt og tror du er noget? -nej nej, overhovedet ikke! - ikke det? du vil ikke være ved det, der er sagen i en nøddeskal! -— hvorfor det? -du er bare en svineheldig abe; først bruger du flere år om at komme i tanker om hvad du har med at gøre, så først begynder “tiøren at falde”, så det er måske noget at være så stolt over? Jeg spør’ bare? - jeg synes heller ikke, at man skal være stolt bare fordi man er svineheldig, men det luner nu!

Tænk at nogen uafvidende kan eksperimentere så længe uden at mærke at noget var ved at ‘brænde på’ hold da op! hvor sløv kan man være? svaret er indlysende: som dig! Du minder mest om forfatteren til BAT's køreplan hvor der foruden busafgangstider står: regn med at bussen kan afgå et par minutter før den anførte tid.. hvor er vi egentlig henne, når folk som du og ham får lov at gå løse? jeg spør’ bare?? Det går an at tage hovedet “under armen” bare ikke for længe ad gangen!!! At du bare ved det!!

Tyngdepartikler

Nå, vi er tilbage i den mere almindelige fortællemåde:

Altså, jeg ville bevise, at tyngdepartikler ville have større energitab ved at gå gennem en elektromagnet i den ene retning end i den anden (altså syd>nord end nord>syd eller omvendt). Det skal nok passe, men forskellen kunne jeg ikke påvise. Så gik det op for mig at her har man jo tyngdekraftens sammenhæng med magnetismen. Indlysende, men jeg tænkte bare på det andet..

Her er nogle ting, der passer “som fod i hose” med Gabs’ tyngdeteori.

Én af dem er elektromagnetismen, som (med mørkepartiklerne som “katalysator”) fremkommer så snart, at en DC-strømførende spole lægges udenpå en blødtjernskerne. Den forlængst meget efterspurgte sammenhæng magnetisme/tyngdekraft er her til stede!!

Diamanter og mørkepartikler

Det vides, at diamanter består af rent kulstof i en krystallinsk sammensætning, som gør det til det hårdeste stof, som overhovedet kendes.

De dannes i en dybde 100-200 km under jordoverfladen. Mørkepartikler KUNNE tænkes at være minimumsudgaven af netop kulstof, som gennem årmillioner bliver opfanget og medvirker til, at diamanter kan vokse sig meget store.

Et paradoks: I en anden krystalstruktur har vi også rent kulstof som grafit, der er blødt.

Selve “vor” jord er af søfolk og andre kendt som én stor elektromagnet.

Hvis man antager, at Mørkepartiklerne danner en slags spærring, hvorved syd og nord opstår, så kan man atter blot antage, at der er et overskud af disse partikler omkring Ækvator.

Igen kan det så antages, at det sorte stof gennem årmillioner har haft andel i dannelsen af det gen, som koder for sort hud. (En sti af antagelser! Men hvorfor ikke? Der må jo være en årsag!)

Hvis

“Hvis” er et godt ord!

Hvis man antager, at tyngdepartiklerne går lettere gennem Jorden fra nord mod syd (eller, selvfølgelig, omvendt), SÅ kan man komme til at tænke på, om det sorte stof medvirker til den ufattelige mængde af is, der dannes ved Antarktis/Sydpolen.

At der kan løsrive sig en isflage på størrelse med Fyn (3000 km2) er imponerende! Dens ufortalte tykkelse må være temmelig stor; ellers hang den ikke sammen.

Der kunne nævnes flere eksempler, men tænk selv efter!

Tak for denne gang!!

Debatredaktørens bemærkning

Den refererede teori af Arne Gabs er ikke i overensstemmelse med den alment anerkendte fysiske teori, men det er videnskabens natur at være til evig diskussion.

Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’
EKSKLUSIV | ABONNENT

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’

Nogle gange har vi brug for nogen, der kan hjælpe os med at få øje på de smukke og fantastiske sider i tilværelsen.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem.
FÅ ABONNEMENT