I regionskommunen har man dog ikke helt opgivet at finde en løsning, som kan skabe plads til flere ventende biler, uden at regningen løber op i 14,5-17,4 millioner kroner.
– Vi prøver stadig at afdække, om der findes alternative løsninger. Det handler om at prøve at se mulighederne i det her, og der synes jeg, at vi i kommunen påtager os en opgave i at prøve at tænke, når nu det ikke helt virker, som om Molslinjen sætter sig ned og tænker. Så vil vi da godt prøve at tænke, for vi er da interesserede i at finde en løsning. Men det er ikke, fordi Molslinjen ligefrem henvender sig og siger: "Hvad kan vi så?" Der er larmende tavshed. Mens vi tænker og reagerer, siger direktør Lillian Rasch Madsen.
Ifølge hende kan en fattig kommune som Bornholm finde meget at bruge så mange millioner kroner på i stedet for at bygge om på Rønne Havn.
– Så det er med at sætte sig ned og prøve at sige: "Hvad kan vi så?" Et eller sted tænker jeg, at det er utrolig meget energi, vi selv bruger. Jeg bruger personligt meget energi på at prøve at finde en god løsning på det her, og Molslinjen hører jeg ikke noget fra. Dem har jeg ikke hørt fra i et par måneder nu. Men sådan er det, siger Lillian Rasch Madsen.