I direktørens skriftlige kommentar er han igen blevet foreholdt spørgsmålet, om man i den nylige kontrakt med BRK har indskrevet præciseringer, der forhindrer at samme fejl som i Københavns Kommune gentager sig. Her skriver han:
– Vi har nu indgået kontrakten og er gået i tæt dialog med BAT og deres kørselskontor, hvor vi sammen vil arbejde på at levere den bedst mulige service til borgerne på Bornholm. I vores dialog med BAT har vi et højt fælles fokus på at levere til bornholmerne, og er i gang med at sikre en god opstart. Nu har vi fået kontrakten, og vi ser frem til at fokusere på vores nye kollegaer og sikre en så god opstart som muligt for dem og for de bornholmere, vi skal være med til at hjælpe, lyder det fra Ayman Hawaili.
Fokuserer på nye kollegaer
Et andet punkt i kritikken mod Nordian har også gået på selskabets overenskomst. Her har blandt andre lokalpolitiker og 3F Bornholm formand Jonna Nielsen peget på, at den angiveligt skulle give selskabets chauffører ringere vilkår, end hvad de bornholmske trafikselskaber tilbyder.