"Faktisk har Gudhjem By- og Museumsforening i snart mange år kæmpet for, at der bør etableres en el-shuttlebus-løsning", skriver han.
Hans Jørgen Jensen mener ikke, at Alex Kristoffersens tivoli-tog vil løse trafikudfordringen i den populære kystby om sommeren.
"Der er tale om et rendyrket nyt turisttiltag, og fuld respekt for iværksætterinitiativet - som man kan have al verdens holdninger til", lyder det fra næstformanden i den lokale borgerforening.
Han foretrækker en politisk løsning på problemet, og han har allerede løsningen.
"Vi har peget på en finansiering af shuttlebussen via den p-afgift, der i dag indbringer op imod 1,5 mio. kr. til kommunekassen årligt", skriver han og minder om, at parkeringsafgiften i Gudhjem oprindeligt blev etableret med et løfte om, at midlerne skulle anvendes lokalt til gavn for trafik- og turistudviklingen.
Pengene er på plads
Til det svarer Torsten Sletskov Teinnæs, der er bosiddende i Melsted og medlem af både trafikkontaktrådet og BATs brugerråd:
"Det skal ikke være en formand for en byforening, som aldrig kører i bus, der egenrådigt skal bestemme det, og som tror, at et tivoli-tog opfinder og finansierer sig selv, og at det kan være et alternativ til etableret kollektiv trafik", lyder det fra Torsten Sletskov Teinnæs, der understreger, at det vigtigste for ham er at få BAT-bussen til at køre ned i Gudhjem igen.
"Jeg fortsætter med at sige i BATs brugerråd, at BAT-bussen skal ned i Gudhjem og servicere ældre og dårligt gående, ligesom man er forpligtet til at have korrespondance med Christiansøfarten", understreger han.
Efter debatten om den forringede offentlige transportbetjening af Gudhjem dukker Alex Kristoffersen igen op på Facebook. Han skriver i den forgangne weekend: