Hvis du arbejder med salg eller er i en branche, hvor kommunikative kompetencer er et must, kan et dybdegående kommunikations kursus meget vel betyde, at du får bedre vind, når du skal sælge produkter eller dig selv i dine udsagn og budskaber.
På et kommunikations kursus kan du lære, hvordan du både håndterer de skrevne, formidler til en forsamling og ikke mindst: hvordan du får dine ord – skrevne som talte – til at føre til en handling.
En handling kan i sagens natur være mange ting. Lige fra et køb i en webshop til an adfærdsændring hos de ansatte på kontoret.
Den handlingsfremmende kommunikation tager udgangspunkt i retorikkens klassiske discipliner med et klart og overbevisende budskab, fokus på tilhører eller læser, konkrete eksempler samt den gode historie, som binder dele sammen.
Modsat dine dage i undervisningssystemet er et kommunikationskursus ikke bygget på et abstrakt teoretisk univers, men tilsigter praktisk brug i den virkelige verden. Det er hands on, det er brugbart og det er effektivt – uanset om du arbejder med ledelse, kommunikation eller blot ønsker at formidle bedre.