Lige nu kæmper partiet med lidt it-udfordringer i forhold til at få ændret hjemmesiden og få pillet de punkter af, der ikke længere er aktuel politik.
– Selvfølgelig står vi inde for, at det stadigvæk ligger på vores hjemmeside. Vi er i gang med at prøve at få det fjernet, men det er åbenbart ikke så nemt. For der er en del ting i det valgprogram, der ikke er gældende længere. Den konservative gruppe har jo også fået øjnene op for, at man ikke længere kan tilbyde gratis busdrift. Det står blandt andet også i det valgprogram 2021, som ligger på vores hjemmeside. Der er man efterfølgende blevet klar over i kommunalbestyrelsen, at det kan man ikke bare, for så falder alle tilskud væk. Så på den måde er der mange ting i det valgprogram, der ikke er retvisende i dag, siger Linda Kofoed Persson.
Gerne grønt brændstof
Den konservative politiker vil gerne sikre, at partiets nuværende holdninger bliver kommunikeret helt klart ud, så der ikke opstår flere misforståelse.
– Molslinjen sejler efter en kontrakt og har nogle tider, de skal overholde. Så vi kan jo ikke pludselig i den grønne sags tjeneste ville have det ændre og sige, at de skal sejle langsommere. Det kan slet ikke lade sig gøre, og derudover er vi jo ikke dem, der har forstand på, hvordan man sejler et skib. Så når Jesper Maack siger, at det slet ikke kan lade gøre, for så bruger vi mere brændstof, så skal vi forholde os til det og sige, at det ikke er løsningen. Desuden tror vi ikke på, at vi kan undvære hurtigfærgerne i fremtiden. For man kan jo se i dag, at når hurtigfærgerne bliver aflyst, booker folk om. De gider ikke sidde på Povl Anker i to en halv time. Det skal vi også have respekt for, og skal vi have så stor en kapacitet og flytte så mange passagerer, så skal det også være med hurtigfærger. Men fremadrettet kunne vi da godt tænke os, at de enten blev elektrificeret, at eller at de kom til at sejle på grønt brændstof, men det er jo ikke noget, vi kan gøre her og nu; det er et langt sejt træk, og det vil vi fortsat arbejde med. En del af vores valgprogram er til dels gældende, men vi arbejder ikke på, at Express 5 skal sejle langsommere for at spare brændstoffer. Det er ikke i vores arbejdsprogram, siger Linda Kofoed Persson.