Hvordan er du havnet hos Spies?
– Jeg har luret på det her job i mange år. Både fordi jeg elsker at rejse og selv har rejst verden tynd og forbinder det med de allerbedste uger på året. Så at gøre den passion til sit job er jo et drømmescenarie. Men også – og mindst lige så vigtigt – fordi Spies er et brand med så meget historie, gennemslagskraft og glimt i øjet, hvilket er helt ideelt, når man arbejder med kommunikation og PR. Så da pladsen blev ledig, og jeg blev opfordret til at søge fra gode folk i netværket, slog jeg til. Det var en grundig proces der tog tre måneder, men det forstår jeg jo godt. Som Danmarks mest ikoniske rejsearrangør vil man være meget sikker i sin sag, inden man hyrer en kommunikationschef, som skal repræsentere ens dyrebare brand og forretning. Men det lykkes, og jeg elsker at være her.
Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?
– Jeg har en hel masse på min 'to do-liste', og så ender jeg med at lave en hel masse andet. Men det er nok kendetegnende for mange, der har et arbejde med meget udforudsigelighed, hvilket pressearbejde jo er. Men typisk starter jeg med at skimme de vigtigste medier igennem, både rejsemedier, businessmedier og aktuelle nyheder. Jeg kigger også medieovervågning igennem og deler eventuelle vigtige omtaler af Spies eller Sunclass Airlines med mine nærmeste kolleger og vurderer, om der er noget vi skal agere på. Så har jeg typisk nogle overordnede agendaer, jeg i givne perioder har ekstra fokus på at kommunikere ud. I de her uger er det for eksempel vores helt nye – og ekstremt ambitiøse – klimamål for, hvordan vi som Danmarks største rejsearrangør kan bidrage til en mere grøn rejse og flybranche. Det er komplekse, men meget vigtige budskaber at kommunikere og debattere. Jeg forsøger derfor at få den samtale i gang på en måde, så det er vedkommende og relevant for vores gæster og for meningsdannere og beslutningstagere. Så vil der typisk i løbet af dagen være en tre-fem journalister, der ringer og skal have noget at vide, for eksempel hvor mange der rejser på vinterferie, hvor danskerne rejser hen, hvordan det er med coronarestriktionerne ude i verden og alt muligt andet. Som Danmarks største rejsearrangør er det oftest os, der får lov til at udtale os om de her ting, hvilket er et stort privilegium og noget, vi derfor prioriterer højt at stå til rådighed om.