Ebbe Nohr Jørgensen var ud af en søskendeflok på seks drenge på Tingsted Savværk. Da han uddannede sig, var det også i en beslægtet branche, som tømrer, men han kom til at tilbringe det meste af sit arbejdsliv på havet.
Ebbe Nohr Jørgensen døde den 20. oktober, 88 år.
Han tog som ung til Grønland for at arbejde som tømrer, og det var her, han fik interesse for fiskeriet og begyndte i erhvervet.
Han tog en kystfiskereksamen, og han har har fisket både laks, rejer og torsk. Han havde en kort periode som havnebetjent på Nexø Havn, men ellers var det havet, som var hans arbejdsplads.