Han tog som ung til Grønland for at arbejde som tømrer, og det var her, han fik interesse for fiskeriet og begyndte i erhvervet.
Han tog en kystfiskereksamen, og han har har fisket både laks, rejer og torsk. Han havde en kort periode som havnebetjent på Nexø Havn, men ellers var det havet, som var hans arbejdsplads.
Han fik arbejde som skipper på en slæbebåd, som havde bugseringsopgaver i hele Danmark, og han har også sejlet med granit fra Vang til byggeriet af Storebæltsbroen.