Sydkoreas tidligere førstedame Kim Keon-hee afsoner allerede fire års fængsel for bestikkelse.
Sydkoreas tidligere førstedame Kim Keon-hee er af en domstol i landet blevet idømt yderligere syv års fængsel i en bestikkelsessag.Det skriver nyhedsbureauet AFP.
Hun afsoner allerede en fængselsstraf på fire år for bestikkelse og aktiemanipulering.
Den 53-årige kvinde er fredag blevet kendt skyldig i at have modtaget "kostbare ædelmetaller af høj værdi" til gengæld for tjenester i forbindelse med personaleudnævnelser.
Nyhedsbureauet beskriver sagen som en "skandale om jobudnævnelser mod gaver".
Hun blev tiltalt i den nye sag i december – blandt andet for at have modtaget smykker til en samlet værdi af 103 millioner won.
Det svarer til knap en halv million danske kroner.
/ritzau/