Sydkoreansk eks-førstedame idømt yderligere fængsel for bestikkelse

26. JUN 2026 • 10:38UDLAND

Sydkoreas tidligere førstedame Kim Keon-hee afsoner allerede fire års fængsel for bestikkelse.

Sydkoreas tidligere førstedame Kim Keon-hee er af en domstol i landet blevet idømt yderligere syv års fængsel i en bestikkelsessag.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

Hun afsoner allerede en fængselsstraf på fire år for bestikkelse og aktiemanipulering.

Den 53-årige kvinde er fredag blevet kendt skyldig i at have modtaget "kostbare ædelmetaller af høj værdi" til gengæld for tjenester i forbindelse med personaleudnævnelser.

Nyhedsbureauet beskriver sagen som en "skandale om jobudnævnelser mod gaver".

Hun blev tiltalt i den nye sag i december – blandt andet for at have modtaget smykker til en samlet værdi af 103 millioner won.

Det svarer til knap en halv million danske kroner.

/ritzau/

MESTE LÆST UDLAND (48 T)

SENESTE RITZAU

FÅ ABONNEMENT