Detailwatch beretter, at det nye sortiment består af mere end 30 nye varer. Og det er ikke kun is. Det er i stedet det italienske køkken, der inspirerer de nye frostvarer hos Fråst.
– Når du fremadrettet hører den velkendte klokkelyd klimte ude fra vejen, mødes du af en Fråst-bil med det nye sortiment om bord. Og jeg kan allerede nu røbe, at vi har flere måltider på vej fra andre køkkener end det italienske, lyder det fra Torben Meng, der er nordisk direktør for Fråst, ifølge Detailwatch.
Ambitionen med Fråst er angiveligt at sikre isbilerne et bredere og mindre sæsonbestemt sortiment af frosne måltider. Størstedelen af salget og indtjeningen ligger i midten af året, hvorfor Fråst nu gerne vil udvide den yderligere, lyder det.
Finans skriver, at Fråst fortsat vil køre de faste ruter rundt i landet. Samtidig vil der blive etableret mere onlinesalg, hvor varerne leveres direkte til døren.
Fråst fortæller i en mail til Tidende, at konceptet "naturligvIS" også kommer Bornholm med is fra Hjem-Is.