– Vi har faktisk solgt præcis det samme antal, som vi solgte sidste år i marts. Der er lidt forskel på, hvad vi har solgt, men tæller vi vores mærker sammen, giver det præcis det samme, siger han.
Han hæfter sig ved, at Bornholm ikke skiller sig ud i Region Hovedstaden, og han fortæller, at der ikke skal så meget til, når tallene er små i forvejen.
– Jeg kan se på statistikkerne, at der er to steder, der står for en stor del af nedgangen. Tesla, der solgte syv biler sidste år, har solgt en i år. Det er seks, og så har vi situationen med Volkswagens forhandler, der gik konkurs. De solgte to biler i år mod otte sidste år, og så er vi stort set på den nedgang, der er, siger Jan Klausen.
En smule bagefter
Mens salget af nye biler generelt går tilbage i Region Hovedstaden, ser det anderledes ud, hvis man isoleret ser på elbiler. Der er der sket en lille stigning i antallet af nyregistreringer i marts sammenlignet med i 2023. Dog ikke på Bornholm.