Bornholmsk turismeprofil får dansk formandspost

Bornholmsk turismeprofil får dansk formandspost
Ny formand i Danske Destinationer bliver direktøren for Bornholmsk turisme, Pernille Kofod Lydolph. Foto: Danske Destinationer. Pressefoto
NYHED | BORNHOLM | 2. NOV 2021 • 11:05
NYHED | BORNHOLM
2. NOV 2021 • 11:05

Danske Destinationer skal have ny formand. Ny kvinde ved roret bliver direktøren for Bornholmsk turisme, Pernille Kofod Lydolph.

Direktøren for Destination Bornholm, 48-årige Pernille Kofod Lydolph, indtager nu formandsstolen hos Danske Destinationer, der er brancheorganisation for Danmarks destinationsselskaber.

Det oplyser Danske Destinationer i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at det var foreningens medlemmer, der enstemmigt pegede på Lydolph ved en ekstraordinær generalforsamling den 1. november.

Pernille Kofod Lydolph har været direktør i Destination Bornholm siden 2012. Hun glæder sig til også at stå i spidsen for Danske Destinationer.

– Turismen udgør en stor del af beskæftigelsen og økonomien i mange byer og lokalsamfund i Danmark, og den trækker tråde langt ind i den kommunale jobskabelse og økonomi. Det giver turisme en solid plads på den politiske agenda, og jeg glæder mig til at bruge min politiske tæft og mangeårige erfaring inden for destinationsudvikling til at løfte dansk turisme til nye højder sammen med kollegerne i Danske Destinationer, udtaler hun i pressemeddelelsen.

Danske Destinationer beskriver Pernille Kofod Lydolph som en erfaren strateg med en stærk forståelse for det kommercielle aspekt i turismearbejdet.

Foruden posten som direktør i Destination Bornholm og nu formand for Danske Destinationer, sidder Pernille Kofod Lydolph også med i Det Nationale Turismeforum og i bestyrelsen for Dansk Kyst- og Naturturisme og i Horesta Bornholm.

 

Om Danske Destinationer

Danske Destinationer er brancheorganisation for Danmarks 19 destinationsselskaber.

Destinationsselskaberne har ansvar for den lokale turismefremmeindsats og arbejder fokuseret med blandt andet strategisk destinationsudvikling, produkt- og forretningsudvikling samt markedsføring og gæsteservice.

Tilsammen repræsenterer medlemmerne 97 procent af den samlede turismeskabte omsætning i Danmark.

Kilde: Danske Destinationer.