Nødstrøm på hospitalet
Fra en patient på Bornholms Hospital forlød det, at nødgeneratoren gik i gang inden for et minut, da strømmen gik, og pressevagten i Region Hovedstaden bekæfter, at der er strøm på hospitalet, eftersom generatoren gik i gang ved strømafbrydelsen.
På grund af strømafbrydelsen har der været forstyrrelser på nogle af de netværk, som står for mobiltelefoni på Bornholm. Det kan give problemer med at komme i kontakt med alarmcentralen på 112 og akuttelefonen på 1813.
I den forbindelse oplyser Region Hovedstadens Akutberedskab:
Hvis der er tale om livstruende sygdom eller livstruende tilskadekomst, skal man tage til akutmodtagelsen på Bornholms Hospital, hvis man ikke har mobildækning på grund af strømsvigt.