– Og så blev det bare udskudt igen og igen. Og jeg lå bare derhjemme og fik det værre og tænkte "Det kommer ikke til at ske", fortalte Ene Holst Møller åbenhjertigt.
– Jeg havde det rent ud sagt ad helvede til, for jeg er meget social og ekstrovert, slog Frederik Rode dernæst hovedet på sømmet med at sige.
Der er titusindvis af deres slags. Spændende unge med stærke kvaliteter, der kan give os alle en masse, og som der er al god grund til at vente sig en hel masse af. Men også en gruppe, der modsat de ældre, børneteatrene, minkavlerne, dem der går op i nye tv-signaler og mange, mange andre ikke har nogen til at tale samlet for sig.
Og nu er vi jo ligesom i gang. Alene det ulyksalige massedrab på mink pelsede statskassen for samfulde 19 milliarder danske kroner, lige omkring en halv ny Øresundsbro. Det berømte råderum er forlængst brugt indtil flere gange.
Intet er forgjort, tværtimod, ved at udstyre de unge med måske 10.000 kroner pr. mand M/K. Til udbetaling hvis de vil på højskole eller rejse ud i verden. Nogle betingelser skal vel følge med, men tag de unge selv med ind over den del. Der er al god grund til at tro på, at de kender behovene bedre end vi andre.