Det er en værdifuld anerkendelse af rederiets medarbejdere. Når vi møder dem om bord, på havnen eller i kundeservice, så leverer de, og det er altså værd at huske på, når kritikken bliver rettet mod virksomheden.
Vi ser de mennesker, der hver dag rent faktisk får færgen til at sejle. Som ikke har ansvar for kontrakter, reservekapacitet eller billetpriser. Men som møder ind, også når vejret er dårligt, og får tingene til at lykkes.
Deres arbejdsplads får kritik og skal kunne tåle den, fordi det følger med opgaven som øens vigtigste transportforbindelse, men de drifter ufortrødent derudaf i hverdagen.