Både på udlejningsbureauet og husejeren hviler et ansvar om at passe godt på det fælles omdømme, for dårlig omtale løber utrolig hurtigt i disse tider. Og det kan gøre store skader, hvis vi ikke formår at have nok tilfredse kunder i den bornholmske biks.
Derfor er det en alarmklokke, der bimler og bamler, hver gang de her historier ser dagens lys.
I Tidende har vi flere gange inden for de seneste år omtalt sager, hvor feriegæster eller udlejere har været utilfredse, og selv om det selvfølgelig er umuligt at opnå en tilfredshedsprocent på 100, så gælder det om at sætte forventningerne op hver gang, vi hører sådan nogle historier.
Det er vores alle sammens forretning, vi har at gøre med her, og de store, velrenommerede firmaer har på grund af deres størrelse en lidt udvidet forpligtelse til at passe godt på fællesskabet. Hvis det er rigtigt, at der er aftalt to timers rengøring på et sommerhus, som Nikolaj Andersen fortæller om, men det hele bliver sjasket igennem på 20 minutter, så er det alt, alt for dårligt.
Lad os nu stramme op. Sæsonen står for døren, og i en ekstremt hård konkurrencesituation, hvor det ikke er meget dyrere at tage flyveren til Mallorca, end det er at sejle over Østersøen, er vi alle nødt til at gøre os endnu mere umage.