Jeg er en moden kvinde fra Pedersker. Faktisk er jeg så moden, at jeg er lige til at spise. Jeg har et lille husmandssted, som jeg har boet i, siden jeg blev skilt fra hr. Idiot Kofoed. Nu rusker efteråret og vinteren er på vej. Mit lille hus er dårligt isoleret, og jeg kan ikke få fjernvarme. Jeg interesserer mig osse kun for nærvarme, men det kan Bornholms Forsyning åbenbart ikke håndtere. Jeg har ellers forklaret dem, at jeg mangler en mand at varme mig ved de næste par måneder. Jeg har længe ledt efter en erstatning for hr. Idiot Kofoed. Det har kostet mig en formue i datingapps, hvilket jeg ikke skænkede en tanke, da jeg bad hr. Idiot Kofoed flytte hjem til svigermor, fru Pestilens Kofoed, i Rønne. For alle de penge, kunne jeg have købt 20 rummeter brænde, og fået en flot håndværker i bar overkrop til at kløve og stable hele molevitten.
Jeg havde ellers lykkelig glemt alt om hr. Idiot Kofoed, indtil det begyndte at trække ind af alle sprækker i døre og vinduer. “Det skal jeg nok få ordnet,” sagde fjolset dengang, men så ringede fru Pestilens Kofoed og klagede sin nød over en dryppende vandhane.
Jeg savner én, der fortæller mig, at mine saltstegte sild er uovertrufne. Jeg savner én, som sætter pris på mine hjemmestrikkede Krølle Bøllesokker, én som fortæller mig, at jeg ser godt ud i mine lidt for små gamachebukser, én som giver mig ret, når jeg brokker mig over kollegerne, én som værdsætter at Felix spinder i dobbeltsengen, én der elsker duften af Giorgio Armani Si Eau De Parfum, én der elsker pandehår og hennafarvet permanent. Jeg savner én, som afslutter alle sætninger med “skat!” Jeg savner én som siger: “Har du betalt skat, skat?”
Der er gået for lang tid med hr. Idiot Kofoed, og jeg har helt glemt, hvordan man flirter. Jeg kan ikke finde ud af, hvad man må, og hvad man ikke må nu til dags. For at holde liv i datinggejsten havde jeg tænkt mig at læse højt af mit fire sider lange adfærdskodex. Jeg har desuden en samtykkeerklæring med gennemslag klar i tasken, men jeg er i tvivl om, hvornår jeg skal hive den frem. Og hvem tager initiativet? Mon et afkrydsningsskema med seksuelle preferencer føles anmassende? Er det for akavet at stikke ham en fyldepen inden første kys? Jeg vil jo nødigt trænge mig på.