To gange på to uger
Kong Frederik besøgte i sidste uge Rønne og Nexø for at markere bombardementerne af de to byer i 1945. Kongen genindviede mindestenen for ofrene, som er blevet flyttet fra gårdhaven ved Landemærket til Lille Torv i Rønne.
– Jeg kommer her, fordi jeg synes, det er vigtigt at vise, at vi ved, at Bornholm har en lidt anden historie efter 2. verdenskrig. Det er der alt for mange i Vestdanmark, der ikke er klar over. Det synes jeg, man skulle gøre mere ud af, sagde Kong Frederik til den udsendte journalist fra Tidende, da han besøgte Nexø.