Dancenter vil genvinde husejernes tillid

NYHED | ABONNENT | 15. MAJ 2024 • 11:00
NYHED | ABONNENT
15. MAJ 2024 • 11:00

Udlejningsbureauet indrømmer, at der har været problemer. De vil ansætte 50 nye medarbejdere i Danmark og kan melde en ny adresse ud på Dueodde.

Der er meget at lære for Dancenter, og de vil gøre, hvad de kan for at få løst de problemer, husejere og gæster oplever, hurtigst muligt.

Det er pointen i et skriftligt svar til de frustrerede husejere, som føler sig snydt og bedraget af udlejningsbureauet, som siden 2019 har været ejet af det indiske selskab OYO, som har den unge indiske milliardær Ritesh Argawal som administrerende direktør.

I en mail til Tidende forklarer han, at Dancenter havde iværksat et program, der havde til formål at tilbyde flere bookinger i skuldersæsonen for at øge omsætningen. Dette program fik imidlertid en dårlig modtagelse fra husejere, og det har altså ført til annullering af flere reservationer, og programmet endte derfor med at blive stoppet igen.

– Dette er grunden til, at der var så mange aflysninger. Der er meget at lære for os af denne episode, og alle vores teams, inklusive vores øverste ledelse, inklusive mig, er forpligtet til at sætte en stopper for alle problemer så hurtigt som muligt, udtaler han.

Selvom de aflyste bookinger slet ikke har været en del af de bornholmske husejeres frustrationer, så har de været en af årsagerne til et af de helt store problemer; nemlig problemer med at få fat på Dancenter, når lokummet brændte.

– På grund af de tidligere omtalte aflysninger oplevede vi en betydelig stigning i opkaldsvolumen, hvilket resulterede i at det blev vanskeligt for kunder, der forsøgte at nå os via telefon, forklarer Ritesh Agarwal.

Bureauet har derfor allerede oprettet et nyt callcenter i Aarhus som skal tage imod opkald fra kunderne, og så skal der sættes mere personale ind i lokalområderne, så husejere og gæster kan møde teamet efter behov.

– Vi arbejder sammen med vores teams for at sikre, at vores lokale kontorer er åbne i længere tid og tilgængelige for gæster og husejere. Vi allokerer også yderligere personale til vores ikke-funktionelle kontorer, så du kan komme og møde os efter behov, udtaler han.

Han kan desuden oplyse, at det er planen, at der skal ansættes op mod 50 nye medarbejdere i Danmark, som skal have fokus på at udvikle forretningen og have fokus på gæster og husejere på tværs af Danmark.

Ligesom det har været tilfældet på Bornholm, har udlejningsbureauet afholdt husejerevents i et forsøg på at forbedre tilgængeligheden og imødekomme husejernes bekymringer.

– Disse arrangementer blev organiseret som svar på klager over, at Dancenter ikke var tilgængelige for husejere til at give udtryk for deres problemer. I mange tilfælde greb vores administrerende direktør Ritesh Agarwal personligt ind og fremskyndede løsningsprocessen. Hvis en løsning bliver forsinket gentagne gange, kan husejere kontakte Ritesh direkte på

– Vi erkender, at der har været problemer, og vi er fuldstændig fokuserede på at løse dem så hurtigt som muligt. Vores husejeres tillid og tro er ekstremt vigtig, og det vil vi gøre vores bedste for at genvinde.

Han henviser desuden til hjemmesiden for svar på, om der er fastlagt en ny placering til det bornholmske lokalkontor.

Her står der, at man kan finde dem på Sirenevej 2 i Dueodde. Der er imidlertid ikke anført faste åbningstider.



Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT