Det lykkes dog til sidst at få fat i en medarbejder, de kan aflevere nøglen til inden afrejse. Flere husejere har henvendt sig til Tidende med lignende historier, som alle har det til fælles, at udlejningsbureauet har været utrolig svært at få fat på, når der var brug for dem.
Erkender problemerne
Ritesh Argawal er administrerende direktør i OYO - den indiske hotelkæde, som siden 2019 har været ejer af Dancenter.
Han skriver i et skriftligt svar til Tidende, at man hos Dancenter erkender, at der har været problemer.
– Vi er fuldstændig fokuserede på at løse det så hurtigt som muligt. Vores husejeres tillid og tro er ekstremt vigtig, og det vil vi gøre vores bedste for at genvinde, udtaler han.
Problemerne med at komme i kontakt med Dancenter opstod ifølge ham som en følge af et nyt bookingsystem, der medførte en betydelig stigning i opkaldsvolumen. Det resulterede i vanskeligheder for kunder, der forsøgte at ringe til dem på telefonen. Derfor har de for nylig oprettet et callcenter i Aarhus.
– Vi arbejder sammen med vores teams for at sikre, at vores lokale kontorer er åbne i længere tid og tilgængelige for gæster og husejere. Vi allokerer også yderligere personale til vores ikke-funktionelle kontorer, så du kan komme og møde os efter behov, udtaler han.
Han kan desuden oplyse, at det er planen, at der skal ansættes op mod 50 nye medarbejdere i Danmark, som skal have fokus på at udvikle forretningen og have fokus på gæster og husejere.
Tilbage hos Alex Falkenberg besluttede han for en lille måned siden, at han heller ikke længere vil arbejde sammen med Dancenter.
Han er frustreret over, at de er så svære at få fat på, og han er udfordret af, at det virker som om, der er nogle større problemer, end hvad medarbejderne på lokalkontoret kan fikse, selvom de gerne vil.