"Denne positive udvikling skyldes, at Menzies nu råder over tilstrækkeligt personale, der er trænet i at håndtere pushback-traktorerne til de flytyper, DAT opererer med."
For nogle måneder siden var DAT tvunget til at skifte handling-agent - altså det selskab, der håndterer flyene på jorden i Københavns Lufthavn. Det medførte, at DATs fly måtte parkere ved fjerntliggende gates, hvortil man skulle transporteres med bus, fordi den nye agent, Menzies, ikke havde traktorer til at skubbe flyene væk fra de vante gates med.
"Vi glæder os over, at driften i Københavns Lufthavn nu begynder at normalisere sig. Fra midten af marts forventer vi, at DAT igen vil være tilgængelig på check-in automaterne, så vores kunder kan checke ind selvstændigt uden at skulle benytte en skranke. Vi melder ud når vi kender den præcise dato for implementeringen," oplyser DAT.
Når flyselskabet kommer med forbeholdet 'med få undtagelser', skylder det, at gates i Københavns Lufthavn bliver tildelt fra dag til dag og ikke for en længere periode ad gangen. Derfor kan det stadig ske, at enkelte afgange bliver fra fjernparkering, hvis A-gates ikke er ledige.