Sådan drager stadigt flere mindre virksomheder fordele af at oprette hjemmesider

Sådan drager stadigt flere mindre virksomheder fordele af at oprette hjemmesider
SPONSORERET AF ONE.COM |

ANNONCE fra one.com

Virksomheder kommer i vidt forskellige afskygninger. I dag opererer firmaer både med fysiske butikker, mens andre udelukkende opererer på internettet. Fysiske butikker har af naturlige årsager et stort arbejde med at administrere den konkrete butik. Produkter skal udstilles, butikken skal passes og kunderne skal plejes. Alene af den grund tænker mange fysiske virksomheder ikke synderligt meget på deres online tilstedeværelse. Men noget tyder dog på, at det kan være en rigtig god idé at udforske de mange muligheder, der også foreligger online for virksomheden. Også selvom du eksempelvis driver en butik, der udelukkende baserer sig på fysisk kundekontakt. At oprette en hjemmeside kan have flere positive indvirkninger på dit firma, som du måske ikke er opmærksom på. Vi kaster her et blik på hvordan stadig flere firmaer kan lukrere på en lang række fordele ved at have en hjemmeside.

Mersalg via online platform
Selvom der stadig er godt gang i fysisk handel via butikker landet over, så er det stadig en rigtig god idé at udforske mulighederne for at ekspandere online. Selvom du driver en fysisk butik med et godt flow og en god omsætning i fysisk salg, så er der ofte stadig meget at komme efter på internettet. Du kan oprette domæner hos one.com på et øjeblik og herefter knytte en hjemmeside til dit domæne og din butik. Det er også super enkelt at få skabt indhold på hjemmesiden, da du hos udbyderen vil kunne oprette hjemmesider ud fra allerede præfabrikerede hjemmeside-skabeloner.
One.com kan også hjælpe dig med at skabe en webshop, som kan bruges på mange af markedets online handelsplatforme. På den måde får din virksomhed en ekstra handelsportal, hvor du eksempelvis kan reklamere med og sælge hvad end du har af fysiske produkter fra din butik. Omkostningerne ved at have en webshop og være tilknyttet en handelsplatform er relativt små, så der er ikke så meget at tabe ved at gå online samtidig med at du også har din fysiske butik. I sidste ende kan det i bedste fald skabe mersalg for din virksomhed at være online.

Et digitalt visitkort for dit firma
Måske driver du ikke en virksomhed, der på nogen måde kan lukrere på online salg. Det kan være, at du har en frisør-salon, en restaurant eller en café, som hovedsageligt lever af fysiske kunder og fysiske produkter eller tjenester. Alligevel er der dog visse ting, der kan optimeres i din virksomhed ved netop at være synlig online. Opretter du en flot hjemmeside, så vil du kunne benytte hjemmesiden som dit digitale udstillingsvindue. Mange, som opretter en hjemmeside uden reelt at sælge noget på den, gør det for syns skyld. At have en præsentabel hjemmeside med info om dig og din butik kan netop fungere som en slags digitalt visitkort. Her kan du præsentere dine tjenester og produkter i din fysiske butikker. Det kunne være præsentation af menuer på dit spisested eller information om behandlinger og priser, hvis du eksempelvis er fysioterapeut, massør eller sågar .psykolog

En måde at nå ud til flere kunder
Opretter du en hjemmeside, så vil du også kunne lade hjemmesiden fungere som en reklamesøjle for din virksomhed. Uanset om du sælger produkter online eller udelukkende har fysisk salg af produkter eller tjenester fra fysiske lokationer. En hjemmeside fungerer ikke blot som et digitalt visitkort, men kan også optimeres, så den når ud til rigtigt mange potentielle kunder. Du kan via såkaldte SEO-søgeord få din hjemmeside til at dukke hyppigere op i Google-søgninger. Er du massør på Rønne eller psykolog i Gudhjem, så vil du kunne få din hjemmeside til at blive vist hyppigere, når potentielle kunder eksempelvis søger på ord relateret til dit arbejdsområde. Du kan også knytte sociale medier til din hjemmeside og lave reklamer på de sociale medieplatforme.



FÅ ABONNEMENT