Du har mange gode grunde til at sælge dine produkter over Amazon, selvom du selvfølgelig er nødt til at dele avancen med siden, salget skete over. Bl.a. er det nemt at skalere din forretning, især når du gør brug af FBA – Fulfillment by Amazon – så du ikke selv skal finde plads til produkterne på din matrikel, men kan lade et Amazon-varehus sørge for alt fra opbevaring til forsendelse af produkter.
Husk at tænke på Amazon-markedsføring
Noget andet fedt ved at sælge via Amazon er, at du kan gøre dine produkter synlige for folk, som ellers ikke ville støde på dem. Der er et ”men” her: Du vil formentlig konkurrere mod tusindvis af andre sælgere, hvis produkterne ligner eller er identiske med dine. Hvad gør du? Svaret er, at du gør noget ud af din Amazon markedsføring. Faktisk er der hjælp for dig at hente hos et marketingbureau.
Kom i gang med at bruge Amazon
Et marketingbureau kan hjælpe dig med at hitte ud af, om det giver mening at vælge en FBA-løsning, eller om du blot bør sælge via Amazon og så lagre og sende kunders ordrer selv. Selvfølgelig kan et marketingbureau også sætte dig ind i, hvordan du kan gøre brug af annoncer og SEO for at få dine produkter vist før konkurrenternes. Og et bureau kan søsætte diverse marketingkampagner for dig.