Bo var tidligere opstillet på Bornholmerlisten og var inde som suppleant flere gang i sidste valgperiode, men skiftede til DF, da Rene Danielsson ringede.
– DF's politik passede godt til mig. Jeg går op i velfærdsområdet, og jeg havde jo snuset lidt til arbejdet i kommunalbestyrelsen og syntes, at det var spændende. Så jeg stillede op. Og jeg kom ind. Og nu er jeg også stillet op til Folketingsvalget, siger han.
Lige nu ser det nu ikke for godt ud for fremtidens ældrepleje. Svære budgetforhandlinger skal gennemføres, og Bo har svært ved at se, hvordan man skal undgå, at det vil gå ud over øens ældste borgere.