Han har selv været en del af Dagrofa Bornholm i ganske mange år.
– Min far og jeg byttede roller tilbage i 1997. Min far var leder af den ene af de to virksomheder, som fusionerede og blev til det, der i dag er Dagrofa Bornholm. Så jeg har efterhånden en del år på bagen.
Jesper Svendsen oplever også en madverden, der rykker sig lynhurtigt, sammen med at der også kommer en del nye spillere på banen.
– Vores team synes jo, det er megaspændende, at det går hurtigt, og det ændrer sig hurtigt, hvilket varesortiment man skal have. Man kan sige i supermarkederne, at en marsbar er en marsbar, men der ligger noget mere tanke bag, hvad der er på en tallerken, og det udvikler sig jo. Qua vores store erfaring kender vi også vores kunder rigtig godt og har et tæt forhold til dem, siger han og fortsætter:
– Eksempelvis kan vi tage noget som en pommes frites. I vores sortiment har vi, lad os sige 100 forskellige slags, men det kan være kunderne vil have nummer 101. Så tager vi jo en dialog om, om de kan bruge noget af det, vi har, som har samme egenskaber, som den de vil have, eller om vi skal finde ud af, om der skal noget nyt ind i sortimentet. Der sker noget hele tiden, og det er en vanvittig levende branche.