Jeg håber derfor, at du, som læser dette, vil gå ind og give din underskrift til borgerforslaget om, at "Danmark skal anerkende Palæstina som en selvstændig stat - ligesom Island, Norge, Sverige og flere andre lande har gjort det". Hvis vi er mange, der giver en underskrift, så bliver Folketinget nødt til at forholde sig til det.
Vi skal netop ikke lukke øjnene for, hvad der sker, og derfor er jeg også enig med Michael Harild, når han slår fast, at "skal der komme en åbning til løsning af konflikten, så må Israels venner træde i karakter og kræve, at Israel øjeblikkelig stopper det sandsynlige folkemord og krigsforbrydelserne i Gaza. Det må kræves, at den fortsatte udbygning af bosættelserne på Vestbredden øjeblikkelig stoppes, og at de daglige morderiske overfald og chikanerier på den palæstinensiske befolkning på Vestbredden ophører (Bornholms Tidende den 6. november)".
Målet er fred for både israelere og palæstinensere - og det vil jeg altid kæmpe for!