Lille tue kan vælte stort læs

SYNSPUNKT | ABONNENT | 2. AUG 2022 • 05:30
Af:
Martin Tidsvilde
spidskandidat for Lavere skatter
afgifter
SYNSPUNKT | ABONNENT
2. AUG 2022 • 05:30

Sætter man ekstra skatter på turismen, er det, fordi man har et ønske om at begrænse turismen, for det vil uvægerligt blive konsekvensen.

 

Tak for svar Claus, men du skriver altså i din gæsteleder, at det er et bidrag pr overnatning! Og selvom du så nu ændre på det til et bidrag pr. udlejning, tror jeg nu ikke mit regnestykke er så forkert.

I mit regnestykke kom jeg jo frem til, at det så ville koste cirka 2.000 kroner mere at holde ferien på Bornholm med de forslag, som der var, og med din ændring af forslaget vil det så koste 1.640 kroner ekstra. Plus det som udlejer så må lægge oveni for øget administration.

Mit regnestykke var jo forudsat, at priserne for udlejning er de samme på Bornholm som ved Marielyst, men som Poul Fejer Christiansen var inde på, vil det give mere administration pr. udlejning. Dermed vil prisen også kunne stige, så er mit regnestykke nu nok ikke er så forkert.

Da man op gennem 70'erne indførte flere skatter og afgifter, også på arbejde, betød det, at vi mistede mange arbejdspladser til udlandet, fordi det nu var billigere at producere varerne i udlandet.

Sætter man ekstra skatter på turismen, er det, fordi man har et ønske om at begrænse turismen, for det vil uvægerligt blive konsekvensen. Man beskatter jo også cigaretter og spiritus, for at begrænse forbruget!

FÅ ABONNEMENT