Det er evident, at den dårlige vandkvalitet, de tilbagevendendeproblemer med fedtemøg og fravær af fisk kan føres tilbage til den giftige og kemiske landbrugsproduktion.
Derfor er det også helt horribelt, at bornholmske bønder er blevet forskånet for at reducere forbruget af især kvælstof i forhold til bønder andre steder i landet.
Professor Stiig Markager (Bioscience) har fuldstændig ret: Bønderne har skylden. Basta!