Jeg er lige her, Birte Skot-Hansen

Jeg er lige her, Birte Skot-Hansen
Jeg er lige så optaget af forholdene, som de, der bliver ved med at hælde benzin på bålet. Foto: Marine Gastineau
SYNSPUNKT | DEBAT | Tirsdag 11. november 2025 • 05:30
Af:
Morten Riis (Ø)
forperson for Børne-
Skoleudvalget
spidskandidat for Enhedslisten til kommunalvalget
SYNSPUNKT | DEBAT | Tirsdag 11. november 2025 • 05:30

Morten Riis svarer på kritik

Jeg kan garantere Birte Skot-Hansen, der åbenbart ikke følger nok med i medierne til at vide, at jeg har udtalt mig om situationen i kommunens myndighedsafdeling på Børneområdet, at jeg er lige så optaget af forholdene, som de, der bliver ved med at hælde benzin på bålet.

Men jeg vil omvendt ikke rende rundt og melde medarbejdere eller ledelsen til arbejdstilsynet, og min primære ambition er heller ikke at fodre internetkrigerne.

Jeg er derimod optaget af at sikre, at dialogen mellem medarbejdere og ledelse bliver holdt på sporet, og at de ting, der frustrerer medarbejderne i deres hverdag, bliver taget alvorligt.

Og så er jeg optaget af at orientere Børne- og Skoleudvalget, som fik en mundtlig orientering i tirsdags og som på næste udvalgsmøde også får en redegørelse, og får fremlagt ledelsens plan for arbejdet med arbejdsmiljøet.

Handlekraft?

Og hvis René (Danielsson, DF, red.) nu ikke havde haft så travlt med at vise handlekraft og stå sig godt i en valgkamp, så havde han måske - inden han satte sig til tasterne -fundet ud af, at der faktisk har kørt et forløb med arbejdstilsynet fra maj til august i år.

Det gode ved hans ageren den seneste uge er, at det er tydeligt, hvor kilden til det tunge samarbejde den seneste periode udspringer.

For det har været umuligt at have et reelt samarbejde med Rene og DF, der mest af alt har haft travlt med at profilere sig, når ting blev svære.

Det synes jeg egentlig også, at man skal tænke på, hvis man overvejer at stemme på C og V – for med det blå valgforbund bliver en stemme på dem nemlig let til et mandat mere til Rene. Og det tror jeg ikke, Bornholm har brug for.

FÅ ABONNEMENT