Jeg er kandidat

SYNSPUNKT | DEBAT | 23. JAN • 19:00
Af:
Henning A Jensen
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | 23. JAN • 19:00

Kandidatpræsentation af Henning A. Jensen.

Som mangeårigt medlem af Socialdemokratiet på Bornholm og som en ældre mand på 74 år, når der er valg til kommunalbestyrelsen i november 2025, så er der nok nogle, der undrer sig over, at jeg har valgt at stille op.

Valget i 2021 var ekstremt skuffende og nærmest en katastrofe for Socialdemokratiet på Bornholm. Men optimismen med hensyn til fremtiden var stor, da hele fire nye, yngre, velkvalificerede kandidater meldte sig som spidskandidater til det kommende valg - endda to kvinder og to mænd.

Alle fire lovede at stille op til kommunalvalget uanset, om de blev spidskandidat eller ej - meget sympatisk, synes jeg.

Her blev tanken født om, at der nok også var plads til en ældre, erfaren kandidat, der har stor erfaring og uddannelse inden for økonomi.

Min baggrund

Fra 1971-1988 blev jeg uddannet som økonom, cand.merc. fra Handelshøjskolen i København - efterfulgt af jobs i økonomiafdelingerne hos forskellige større danske virksomheder. Fra 1. maj 1988 var jeg ansat som økonom på Bornholms Erhvervscenter efterfulgt af undervisning på Turistakademiet og Handelsskolen - først i Rønne og siden tre år i Qaqortoq i Grønland.

Efter pensionering har jeg haft tre længere vikariater på Campus Bornholm og er på sjette år censor for Handelsskolen i Nuuk, Grønland.

I mange år var jeg kasserer - både på Bornholm og i Region Hovedstaden.

Nu er jeg revisor i Region Hovedstaden og kasserer i den forening, der forvalter formuen efter Socialdemokratiets salg af ”Ungdomshjemmet” i Rønne i 2007.

Så stem på en mand, der kan bidrage til at gøre Socialdemokratiet på Bornholm til Borgmesterparti igen.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT