Hvis vi som borgere skal have tillid til det kommunale system, er det afgørende, at de politiske beslutninger kan effektueres på betryggende vis, og at de relevante politikere følger op på problemfyldte sager i den administrative proces, samt at man politisk også offentligt erkender sit ansvar for konsekvenserne af de beslutninger, der ligger til grund for forvaltningens administration.
Som det er i dag, virker det som om, at vores lokale politikere politikerne først modstræbende kommer på banen, når problemerne er blevet en realitet, og så er det typisk for sent, og vi andre sidder tilbage med indtrykket af et inkompetent system.
Det er ikke politisk lederskab at dukke sig bag administrationens beslutninger, og politikere, der tror, at de bare skal sidde og træffe beslutninger uden at følge op på, hvordeles beslutningerne implementeres, er ikke deres opgave voksen.