René Danielsson tør være uenig. Med sit eget flertal. Med borgmesteren. Offentligt. Det er ikke behageligt. Men det er nødvendigt for demokratiet.
Han siger, at flertallet løber fra aftaler. Måske. Han kalder det amatøragtigt. Det er alvorlige påstande. Men det vigtige er ikke, om han har ret i det konkrete. Det vigtige er, at han siger det højt i stedet for at smile bredt til kamera og gemme frustrationerne væk til de lukkede møder.
Borgmester Frederik Tolstrup siger, han ikke vil kommentere på Facebook-opslag. Han vil snakke face-to-face. Men hvad nytter det, hvis resten af os aldrig får at vide, hvad der blev snakket om face-to-face? Hvad argumenter var for og imod. Hvis han kommer ud og siger "det får vi klaret", uden at fortælle hvad problemet var?