Hvorfor al den både homofobi og ikke mindst xenofobi, der er i verden? Det misklæder folk at gå rundt og spytte på folk, og at nogle af os ikke tør holde sin partner i hånden - men også at få hadbeskeder i det offentlige rum i oplæg, som handler om LGBT+ - vi har altså også retten til at være her uden at være andenrangsmennesker.
Vi lever altså i 2025 og ikke i den mørke middelalder.
Agnostiker
Jeg er agnostiker, fordi jeg ikke kan se muligheden at få vished om Guds (eller andre guders) eksistens; HAN - eller hvad DEN nu er, har gjort mig så meget ondt - taget en masse fra mig - blandt andet min elskede far og også min skønne kone.
Nogle siger til mig, det er ikke HANS eller DENS skyld, nej, måske - men jeg føler bare, at HAN/DEN ikke hører på mig. Nej, jeg beder ikke til HAM/DEN, men hvis han var retfærdig, havde HAN/DEN måske sørget for, at der ikke var noget der hed sygdomme, for så havde jeg muligvis stadigvæk haft min far og kone.
Jimmi; ja, vi er som sagt mand og kvinde og lige meget værd; som jeg skrev tidligere, så er det var kun genitalierne, der gjorde den "lille" forskel.
Som jeg ser dit synspunkt, så er det meget mandschauvinistisk at skrive sådan. Ja, vi har vel alle hver vores forcer; heldigvis da, ikke sandt? Jeg gider i hvert fald ikke holde kæft eller tie i forsamlinger sådan, som Paulus skriver det i den sorte bog, som jeg ikke tror på.
Ægteskabet
Dermed kom jeg frem til ægteskabet - vi er vel alle mennesker - og jeg kender da en del LGBT+'ere som faktisk er kristne, og gerne vil giftes i kirken.
For mit vedkommende blev jeg partnerregistreret tilbage i august 2003. Da vi fik mulighed at gå fra en partnerskabsattest til en vielsesattest i 2012, så gjorde vi det. Grunden var, at det var vigtigt for mig at kalde min kone for min ægtefælle og ikke en registreret partner - måske du forstår og kan skelne forskellen?