– Selvfølgelig er de rimelig gode til det i forhold til kontrakten. Men som jeg også har nævnt tidligere, er jeg ikke tilhænger af den måde, kontrakten er på. Det er også derfor, jeg har lidt svært ved at sige, om de er gode til det. For jeg oplever selv på mit eget produkt, at det det ene år koster det ene, og det næste år koster det andet. Så priserne svinger stadig meget, så man ikke kan kalkulere med noget.
– Over for bornholmeren synes jeg ikke, det her er særlig godt, fordi priserne svinger så meget frem og tilbage.
Martin Krum Olsen har med rederiet som ansvarsområde i passagerforeningen møde med Bornholmslinjen cirka en gang i kvartalet. Her fylder spørgsmål om billetpriserne dog ikke det store.
– Jeg kan godt løfte problematikken hos dem, men jeg ved, at det vil blive afvist med det samme, da de henholder sig til kontrakten. Det er derfor, problemet med de dynamiske priser er noget, vi skal arbejde med frem mod det næste udbud for at se, om vi kan få ændret det. Vi kan ikke bare få ændret en kontrakt, der er i gang lige nu, siger han, hvorefter han tilføjer:
– Vi har fokus på det, og jeg har selv meget fokus på, at der snart kommer et forløb med forhandlinger om en ny kontrakt. De skal i gang lang tid før, og der skal vi altså have fokus på, at det ikke har fungeret med den kontrakt her.