For særligt den interne kommunikation har været et stort fokusområde for den nye leder. De tilspidsede situationer i dagligdagen har nemlig ført til flere interne konflikter i løbet af det seneste lange stykke tid.
– Det er en fantastisk medarbejdergruppe, jeg har, og de vil det jo alle sammen gerne. Men det er et stort skib at skulle flytte, og når man skal arbejde med en kultur, er man nødt til at sætte noget struktur på og få skemalagt tid til medarbejdertrivsel. Og så kan man håbe, at det på sigt bliver naturligt for medarbejderne, så de her interne konflikter stopper. For de er der stadig lidt, selvom de er væsentligt minimeret, siger Heidi Irene Andersen.
For at forbedre det interne samarbejde er et af de centrale tiltag, at Heidi Irene Andersen har indført det, hun kalder punktummøder, hvor medarbejderne mødes dagligt ved vagtskifte.
– Her mødes man, kigger hinanden i øjnene og spørger sin kollega, hvordan dagen har været. For mange kan godt tåle at blive kaldt skældsord, og hvad vi ellers skal høre på en gang imellem. Og det kan godt være, at ottende og niende gang er okay, men 10. gang er måske der, man knækker. Vi skal kunne tage de her ting i opløbet, for jeg kan ikke være der hele tiden, så de er nødt til at være der for hinanden.
– Og er der en kollega, der siger, at det har været en virkelig svær dag, og man er ramt af det, så skal jeg eller en af de tillidsvalgte ringes op med det samme. Vi skal træde til handling til straks og tilbyde den rigtige hjælp rettidigt.