– Det har været en rigtig god dag, hvor vi har mødt mange mennesker, som også brænder for den gode skolemad - ligesom os! Samtidig er vi blevet klogere på, hvordan fremtiden for skolemad i Danmark ser ud. Og det er jo ret vildt, at rigtig meget af det både politikere og forskere taler om, er det som vi har gang i på vores skole, fortæller han.
Efter mødet er de fem fremmødte klar til at tage hjem og arbejde videre.
– Nu skal vi tale sammen om alt det vi har hørt i dag, men ellers er det tilbage til Nexø og arbejde videre. Vi er i dialog med kommunen og afventer svar på en håndfuld spørgsmål, siger formanden.