Hvad driver dig i din undervisning?
– Måske skulle jeg have været sælger i stedet, for jeg synes, at det er fedt at åbne faget for de studerende. Vores uddannelse hedder multimediedesigner, og der kommer rigtig mange ind, som tror, at de skal designe, og det må de også gerne. Men der er også mange, hvor man kan åbne den der verden, der hedder programmering og kodning op, og som forelsker sig i det. Det er sjovt at åbne faget sådan og inspirere folk. Når man når langt nok med at kode, så er det enormt kreativt, fordi der er så mange måder at nå det samme mål og så mange udtryksformer, du kan ligge ind samtidigt.
Hvad har du af ambitioner fagligt fremadrettet?
– Jeg vil gerne blive ved med at gøre det godt. Lige nu rykker det hele omkring machinelearning og kunstig intelligens, og det er noget, jeg godt kunne tænke mig at finde tiden til at dykke meget mere ned i. Der ligger også nogle altoverskyggende problemer i den måde, vi skal til at anvende kunstig intelligens på, som jeg synes kunne være spændende at arbejde med. Både om vi som menneskehed er klar til det, og så ligger der et enormt ressourceforbrug bag de AI-maskiner, der kører som eksempelvis ChatGPT. Det er noget, jeg også arbejder med i et forskningsprojekt, jeg laver, når jeg ikke underviser.