– Det var en beslutning, jeg tog sammen med min daværende hustru. For mig er Danmark et af de bedste lande i verden, særligt at bo i. I de argentinske nyheder blev Danmark ofte fremhævet som et godt og sikkert land. Danskerne er glade og lykkelige. Jeg har italiensk statsborgerskab og kunne derfor relativt nemt flytte til et europæisk land. Vi valgte Danmark, fordi det virkede som et godt land.
Hvordan endte du på Bornholm?
– For at kunne flytte til Danmark krævede det, at man havde et arbejde. Man kunne ikke bare komme til landet og så finde et arbejde. Derfor søgte jeg arbejde i hele landet og var så heldig, at jeg fik et job her på Bornholm. Jeg ville bare gerne til Danmark, og derfor var jeg ligeglad med, om det var København, Aarhus eller Bornholm. Da jeg fik mine papirer, og alting var i orden, flyttede jeg til Bornholm.