Hvem er den primære målgruppe?
– Det er helt klart dem, der besøger Bornholm, og som skal finde ud af, hvad de skal lave, når de er på øen. Vi har lavet et oplag på 100.000 eksemplarer, og 50 procent sender vi til den anden side af vandet, hvor Politikens læsere vil modtage magasinet i en udgave op til påske. Det er også en måde at inspirere nogen, der måske ikke har tænkt, at Bornholm var et sted, de skulle hen. Derudover vil magasinet være at finde på motorvejsstationer og i udvalgte butikker rundt i Danmark. På Bornholm vil magasinet være at finde i Bornholms Turistinformationer, på Bornholmslinjens færger, i lufthavnen og hos et væld af Bornholms øvrige virksomheder. Og så er magasinet på tre sprog, og det er særlig relevant i forhold til vores udenlandske gæster. Så formålet er at få flere folk til øen og vise, hvad det er Bornholm har at byde på.
Kan folk ikke se det online?
– Jo. Folk kan også orientere sig via vores hjemmeside, via app og så videre, og det er også muligt at læse magasinet online. Men vi ved, at rigtig mange turister stadig efterspørger noget printmateriale. Og derfor har det været vigtigt for os stadig at lave noget, men i sådan en grad, at det ikke bliver til papirspild. Det er derfor, vi foreslår, man gemmer magasinet og ikke smider det ud.