– Vi skal være tættere på, at det er forureneren, der betaler. I dag er det lidt en buffetordning, hvor man betaler et fast beløb, og så kan man i det her tilfælde komme på genbrugspladsen, så mange gange man vil i løbet af et år. Vi skal over til, at dem, der afleverer meget, skal betale mere, og dem, der afleverer lidt, skal betale mindre.
Har det så været for billigt for nogen under den nuværende ordning?
– Det er der slet ingen tvivl om. Hvis man i dag kommer nærmest dagligt, som nogle virksomheder jo gør, så får de det meget meget billigt. Den type virksomheder vil selvfølgelig særligt mærke, at det bliver dyrere.