– Eleverne får i en konkurrence som ved et DM oplevelsen af at skulle yde deres bedste. At deltage på et hold giver fællesskab, hvor hver eneste udøver har en vigtig rolle. Derudover er et DM en oplevelse for livet fyldt med glæde og begejstring, som vil give et godt bidrag til klassens trivsel, fortæller stævnekoordinator fra Dansk Skoleidræt Ulrik Sundahl Sørensen i pressemeddelelsen.
Dertil har fairplay altid været et vigtigt element ved DM-stævnerne, hvorfor Dansk Skoleidræt uddeler to Fair Play-pokaler, som går til det pigehold og det drengehold, der har udmærket sig mest positivt ved at spille fair og skabe en positiv stemning ved stævnet både på og uden for banen.
DM-finalerne spilles torsdag 21. maj fra klokken 13 med efterfølgende præmieoverrækkelse.