Nilfisk vil lancere flere produkter for at drive væksten

20. FEB 2025 • 13:31ERHVERV/POLITIK

Nilfisk har haft en lille organisk vækst i omsætningen i 2024. Nye produkter skal drive vækst fremadrettet.

Den danske industrivirksomhed Nilfisk vil i 2025 øge antallet af produktlanceringer til det højeste niveau i mere end otte år.

Det skal være med til at drive en stabil og rentabel vækst i de kommende år.

Det skriver Nilfisk i en pressemeddelelse i forbindelse med selskabets regnskab for 2024, som er blevet offentliggjort torsdag.

- I 2024 har vi introduceret en række nye produkter på markedet designet til at optimere rengøringsprocessen, øge produktiviteten og forbedre energieffektiviteten, som alle er blevet godt modtaget af kunderne, siger topchef Jon Sintorn i meddelelsen.

I 2025 vil selskabet fortsat øge lanceringen af nye produkter, lyder det videre.

Nilfisk producerer rengøringsmaskiner samt produkter, løsninger og serviceydelser inden for rengøring til både private og professionelle.

Selskabet sælger sine produkter i over 100 lande og har omkring 4700 medarbejdere globalt.

I 2024 har Nilfisk haft en omsætning på lidt over en milliard euro, svarende til næsten 7,5 milliarder kroner.

Det er lidt lavere end året før, men ser man på den organiske vækst, er der tale om en stigning på en procent.

Den organiske vækst viser udviklingen i salget, når man modregner udsving i valutakurser og opkøb af virksomheder.

Årets overskud lander på 35,4 millioner euro, svarende til cirka 264 millioner kroner. Det er på niveau med året før.

I 2025 forventer Nilfisk, at omsætningen kommer til at vokse mellem en og tre procent organisk.

I oktober 2024 nedjusterede Nilfisk sine forventninger til omsætningsvæksten. Hvor selskabet før ventede en organisk vækst på tre til seks procent, blev forventningerne nedjusteret til en til tre procent.

Dagen efter meldingen sendte investorerne aktien ned med næsten ti procent.

/ritzau/

MESTE LÆST ERHVERV-POLITIK (48 T)

SENESTE RITZAU

FÅ ABONNEMENT