– Ja, lige præcis. Også i forhold til danskerne ser det rigtig fornuftigt ud, men det er rigtigt, at hvad angår det tyske marked, kan vi for alvor se, at der kommer et stort ryk. Som altid skal man selvfølgelig også lige notere sig, at barometret konstant er i bevægelse, og desto tættere vi kommer på en uge, desto sikrere kan vi være på, at tallene rent faktisk bliver realiseret. Men ikke desto mindre giver det en indikation af, at vi har mange gæster på vej, også ud over uge 42. Det er glædeligt, og det er det, vi har ønsket hele tiden, altså at få både et stærkt dansk og et stærkt internationalt marked, herunder især tyskerne. Vi står bedre i forhold til at få gæsterne til at komme hen over en stor del af året, og jeg ser udviklingen som et positivt udkomme af det, vi gør strategisk, og det vi gerne vil strategisk, siger Pernille Kofod Lydolp.
Produktudvikling
Og det, I gør, handler blandt andet om at køre nogle målrettede kampagner?
– Lige præcis. Og selvfølgelig også om den produktudvikling, der foregår, eksempelvis med Bornholm Craft Weeks, hvor vi hen over seks uger får præsenteret en masse kunsthåndværk, den bornholmske kulturuge og så videre. Produktudvikling kan man kalde det, siger direktøren.